if_photoif_put_inmenu
УКРСПЕЦБЕТОН
Зателефонуйте нам!
+380 (67) +380 (67) 900-66-49 Показати
+380 (66) +380 (66) 199-17-99 Показати

Стійка опори ліній електропередач

01 листопада 2013

Опора повітряної лінії електропередачі (Опора ЛЕП) - споруда для утримання дротів і за наявності - грозозахисних тросів повітряної лінії електропередачі і оптоволоконних  ліній зв'язку на заданій відстані від поверхні землі і один від одного.

Опори ЛЕП призначені для споруд ліній електропередач при розрахунковій температурі зовнішнього повітря до -65 ° C і є одним з  головних конструктивних елементів ЛЕП, що відповідає за кріплення і підвіску електричних проводів на певному рівні.

Залежно від способу підвіски проводів опори діляться на дві основні  (Рис. 1):

  • опори проміжні, на яких дроти закріплюються в підтримувальних затискачах;
  • опори анкерного типу, службовці для натягування проводів; на цих опорах дроти закріплюються в натяжних затискачах.

 

 

Рис. 1. - Класифікація опор.

 

Ці види опор діляться на типи, що мають спеціальне призначення.

  • Проміжні прямі опори  встановлюються на прямих ділянках лінії. На проміжних опорах з підвісними ізоляторами дроти закріплюються в підтримуючих гірляндах,  висять вертикально; на опорах зі штирові ізоляторами закріплення проводів проводиться дротяної в'язкою. В обох випадках проміжні  опори сприймають горизонтальні навантаження від тиску вітру на дроти і на опору і вертикальні - від ваги проводів, ізоляторів і власного  ваги опори.
  • Проміжні кутові опори  встановлюються на кутах повороту лінії з підвіскою проводів у підтримують гірляндах. Крім навантажень, що діють на проміжні  прямі опори, проміжні та анкерно-кутові опори сприймають також навантаження від поперечних складових тяжіння проводів і тросів. При  кутах повороту лінії електропередачі більше 20 ° вага проміжних кутових опор значно зростає. При великих кутах повороту встановлюються  анкерно кутові опори.

 

З історії застосування будівництві повітряних ЛЕП

У нашій країні досвід використання залізобетонних опор налічує вже понад півстоліття. Прискорене поширення вони одержали з середини  50-х рр. минулого сторіччя. Саме в цей час почався бурхливий ріст електромережевого будівництва в колишньому СРСР. Щорічнобудувалося більше 30  000 км нових ЛЕП, що, приблизно, відповідало 20% від загальної протяжності всіх діючих, на той час, в країні повітряних ліній електропередачі.  Необхідність передачі енергії на далекі відстані призвело до збільшення напруги, і як наслідок - до обваження проводів, і переходу  від дерев'яних до більш міцним конструкціям опор. Незважаючи на те, що залізобетонні опори ПЛ здатні витримувати в 2-3 рази менші аварійні  навантаження, ніж металеві, і для будівництва ліній потрібно в двічі більше опор, більше половини ЛЕП в нашій країні побудовано із застосуванням  залізобетонних опор.

Така популярність залізобетонних опор ПЛ обумовлена ​​відносною дешевизною конструкцій, високим рівнем уніфікації та типізації опор,  і наявністю в країні широкої виробничої бази. Навіть негативний вплив високих транспортних витрат, на сьогоднішній день, не здатне  вплинути на зниження попиту на залізобетонні опори ЛЕП. У загальному випадку показники економічної ефективності застосування залізобетонних  опор для будівництва ПЛ знаходяться в золотій середині між металевими гратчастими і багатогранними опорами, значно краще перших  і майже не поступаються другим, а при будівництві ПЛ 0,4-10 кВ і зовсім незамінні. Ще одна важлива перевага залізобетонних опор ЛЕП - висока  корозійна стійкість при експлуатації до агресивного середовища.

Залізобетонні опори ПЛ застосовуються в промисловому будівництві ліній електропередач усіх рівнів напруг і при якісному виробництві  мають дуже тривалий термін експлуатації (40-60 років).

Опори із залізобетону можуть встановлюватися в кліматичних зонах, де температура навколишнього середовища опускається до -55 ° С, сейсмічність досягає  9 балів, а вітрова та ожеледного навантаження відповідає, зазначеним у СНіП2.01.07-85 VII і V районам.

Конструктивно залізобетонні опори ПЛ складаються із сталевих та залізобетонних деталей. Залежно від галузі застосування і прийнятих проектних  рішень железобетоннние опори для повітряних ліній електропередач мають відповідне маркування, і можуть складатися з наступних  деталей:

  • стійки з вібрувати або центріфугірованного залізобетону;
  • траверси;
  • тросостойки;
  • надставки;
  • оголовники;
  • хомути;
  • сталеві відтягнення;
  • різні вузли кріплення.

 

 

 

Класификации ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ОПОР

За призначенням

  • Проміжні опори утримують вагу проводів і тросів і не розраховані на горизонтальні навантаження. Використовуються всередині прямих ділянок ПЛ.
  • Анкерні опори компенсують різницю тяжіння проводів суміжних прольотів в місцях установки перехідних опор, місцях зміни перерізів проводу.  Використовуються на прямих ділянках ПЛ.
  • Анкерні опори компенсують різницю тяжіння проводів суміжних прольотів в місцях установки перехідних опор, місцях зміни перерізів проводу.  Використовуються на прямих ділянках ПЛ.
  • Кінцеві опори компенсують одностороннє тяженіі проводів і тросів в кінці лінії. Встановлюються на кінцях траси ПЛ.
  • Перехідні опори використовують для переходу ПЛ через природні перешкоди й інженерні споруди.
  • Транспозіціонние опори використовують для зміни розташування проводів на опорах ПЛ.
  • Відгалужувальні опори використовують для організації відгалужень від ПЛ.
  • Перехресні опори використовують для реалізації перетину двох ПЛ.

 

По конструкції

  • Портальні залізобетонні опори ПЛ з відтяжками
  • Портальні свободностоящие опори з внутрішніми зв'язками
  • Одно-, двох-, трьох-і многостоечние свободностоящие опори
  • Одно-, двох-, трьох-і многостоечние опори з відтяжками

 

За кількістю ланцюгів

  • одинланцюговому
  • Дволанцюгова
  • багатоланцюгових